söndag 31 oktober 2010


Vi pratade om vägskäl på jobbet idag. Om hur fort tiden går och hur man tror att man har all tid i världen och tror att man en dag ska vakna upp och så är livet så som man vill och alltid trott att det ska bli. Men vi vet ju alla att det inte fungerar så.
Tiden går i ett rasande tempo och helt plötsligt så står man vid ett vägskäl och man har ingen tid att vela längre. Man måste bestämma sig om hur livet kommer bli, låta sin framtid formas efter de förutsättningar man har idag.
I många fall så står jag vid det vägskälet nu. Jag har länge gått och sagt att jag kommer skaffa mig ett barn själv om mannen aldrig vill dyka upp. Jag klarar det, och ja... det tror jag fortfarande att jag gör men vill jag egentligen ha det så? Vill jag vara ensam om allt? Nej, det vill jag inte. Kanske är det på tiden att jag väljer att gå ner för den vägen som innebär att jag inte kommer skaffa barn? Jag borde kanske sluta drömma och vakna upp och se världen och verkligheten som den faktiskt är. Vakna upp och verkligen känna efter vad det är jag vill. Och då kanske det är lättare för mig att börja leva och inte bara överleva....

Har länge skjutit levandet åt sidan för bara överlevandet. Men jag vill inte springa omkring här i världen som en kvinna som aldrig känner annat än sorg, ledsamhet och ensamhet. Jag har behov och jag måste vakna upp och få dem tillfredställda! Jag måste leva!!
Överlevandet är jag proffs på, levandet vet jag knappt längre hur man hanterar....

5 kommentarer:

Unknown sa...

Men SKOJA med mig! Har du sett bilden jag la upp i min blogg igår?! Läskigt Cilla! Puss

Unknown sa...

Plus att jag känner igen mig så otroligt mycket i det att behöva börja leva. Jag har börjat så smått...

Vera sa...

Det vi inte får glömma är att alla överlever i vissa delar av livet. Vi tittar för mycket på andra och tror de är lyckliga och lever. Vad är lycka? Vad är att uppnå sina mål?

Vill du ha barn, så ska du skaffa barn. Du måste bara ta steget. Du är alldeles för ung att börja välja bort barn, redan. Om det är det som du vill ha. Drömmarna tar oss framåt, vännen min. Men sluta inte drömma, eller sträva. Då kommer du också stagnera, och "dö" själsligt.

Ja, som vanligt babblar jag på, och nej, jag är inte profet i mitt eget hemland. ;) Love you.

Cilla sa...

Missförstå mig rätt här nu Vera.
Jag är så inbäddad och försjunken i mina drömmar om hur det kan bli i framtiden att jag glömmer bort att leva här och nu. Jag drömmer för mycket om framtiden, inte om nuet. Självklart ska jag hålla fast vid drömmar, men jag tror att jag måste hålla mig till mina mer realistiska drömmar, de som inte ligger så långt i framtiden. För annars fokuserar jag bara på det stora och glömmer av delmålen... det jag kan göra här och nu.

Vera sa...

Cilla, jag förstår. Och du om någon vet hur ditt liv ska levas bäst. ;) Så lev. Men glöm inte att leva ibland är att överleva. Också. Kram