måndag 24 januari 2011

Jag är ett kontrollfreak när det gäller mitt jobb. Jag är pedantisk och vill ha stenkoll på allt runt omkring mig. Annars mår jag dåligt. Jag vet... jag är lite sjuk ;-)
När jag tappar kontrollen så blir jag irriterad. Jag blir förbannad och förvirrad.
Idag tappade jag kontrollen. För många brukare som ska till samma ställe, olika dagar och vid liknande tidpunkter. Som vi dessutom precis ändrat. Jag trodde jag hade koll, men det var helt fel.
Alla förväntar sig dessutom att jag ska veta och kunna allt. Vilket kanske inte är så konstigt med tanke på att jag själv förväntar mig det. Så idag när det rörde ihop sig så sa min hjärna stopp.
Jag har ingen som helst koll längre, jag har inte en jävla aning om vilka tider som sagts hit och dit. Jag är helt pantad.
Min hjärna är tom. Och jag blir irriterad. För folk förväntar sig att jag ska veta, för JAG förväntar mig att jag ska veta. Jag blir irriterad, på mig själv.

Mitt minne är inte som det en gång var. Min stresströskel är väldigt låg jämfört med hur den förr var. Att gå in i den välkända väggen och sen dessutom få hypotyreos på det har verkligen inte förbättrat min hjärnkapacitet.
Jag känner mig så korkad och dum. En känsla som inte precis stärker mitt självförtroende. Att tappa kontrollen får mig ur balans.
Jag blir korkad. Jag blir dum.
Och jag tycker INTE om det...

1 kommentar:

Kenny sa...

Jag tror inte alla förväntar sig att du ska ha koll på allt, Att vara människa innebär att man också missar saker, As di I :) Du är fin och bra precis som du är och det är det fler om tycker.