lördag 27 mars 2010

Jag mår illa!

Och det är av olika anledningar. Dels är det för att jag nyligen smällt i mig en påse med cheddarpopcorn och innan dess åt lite glass. Huh, det blev allt för mkt onyttigt och sött för mig på en gång, min mage krampar! Men Ben&Jerrys är fan inte att leka med..... mums!

Den andra anledningen, och den största, är modellhysteri. Jag var i Nordstan tidigare idag och där hade de en stor modeshow. Det var allt från halvvuxna människor till små barn som gick och mannekängade på en jävla catwalk.
För det första ser det riktigt löjligt och patetiskt ut när unga tjejer i 16 års åldern försöker hitta sin "signaturewalk" på podiet och stapplar omkring i höga klackar (som de inte bemästrar) och försöker se ut som proffesionella mannekänger. De lägger till med en kaxig och ful attityd som får mig att må illa. Men det absolut värsta är när det sedan kommer små barn och gör samma sak! Barn som inte kan få springa på det där podiet och vara barn! Barn som måste vara stöpta ur en och samma mall och måste gå på ett speciellt sätt, posera på speciellt sätt och bete sig på speciellt sätt. Här har jag god lust att lägga in en lång harang med svordomar!
Jag undrar bara när vi ska sluta hetsa våra barn, när ska vi sluta hetsa varandra? Är det konstigt att vi har ett samhälle där nästan allt handlar om ytan, utseende och att passa in?
Näe fy fan. Ouups, nu svor jag....
Om mina barn någonsin skulle vara med i ngt sådant så är det med ett krav från min sida och det är att de får gå på det där podiet hur fan de vill!
Nu vet jag ju redan att jag aldrig skulle utsätta mina barn för ngt som är så kränkande och nervärderande. Hrmpf. Mina barn ska vara stolta för dem de är. Punkt slut.

Säger hon som kämpar envist med att gå ner i vikt för att hon själv inte trivs med den hon är.... ni ser paradoxen va? haha. Jag är för paradoxer. Proparadox.

Inga kommentarer: