söndag 21 mars 2010

Oh crap....

Min granne fyllde 30 igår och hade därmed världens balunsfest. Vilket självklart är roligt! Jag gillar att höra att jag har grannar, det känns inte fullt så ensamt då. Folk sprang upp och ner i trappen som galningar och ljudvolymen var rätt hög. Detta stör mig faktiskt inte alls, det finns öronproppar. Vilket min granne redan nu i veckan varit så gullig och hängt upp i trappuppgången, haha.
Så jag kröp ner i sängen vid halv ett, pluggade in öronpropparna och somnade som ett litet barn. Och sov så ända tills BANG! Klockan är halvfyra och jag vaknar av en rejäl smäll. Sätter mig upp i sängen, tar ur öronpropparna och hör Roger Pontares "Vindarna viskar mitt namn" (som mina grannar förmodligen dansar Riverdance till), tittar mot mitt fönster och inser att mina krukor inte längre är kvar. Nepp, de ligger på golvet, sönder. Iaf den ena.
Då har man fan fest när volymen och ens dans får grannens blommor att åka i golvet!



Appropå något helt annat så fixade jag ju nya köksgardiner för ett tag sen. Jag blir riktigt nöjd själv! Speciellt när man tänker på att det faktiskt inte är en gardin som hänger där utan en bordslöpare.... haha. Tänk vad jag kan variera nu! Fantasi är bra att ha.


Vad tycker ni?


Idag ska jag ner till stan och träffa finaste Vera. Jag måste närmligen köpa skavsårsplåster....aj aj aj. Insåg igår på gymmet att det brände så förbenat på hälen och när jag sen tittade efter så såg jag en stor fin vattenblåsa. Bah. Mina vardagsskor är ganska så utslitna i hälen och nu har jag ju börjat promenera mer till vardags så jag får nog ta och köpa mig att par nya. Har ju ett par vanliga Walking shoes till vardags för mer bekväma skor får man leta efter, jag älskar dem! Inte så snygga men vad fasen gör det? Jag har andra skor att sätta på fötterna när det är dags för sånt.
Nu kräver katterna frukost och min kropp kaffe.
Ha en underbar dag!

1 kommentar:

Vera sa...

Något säger mig att Roger Pontare INTE viskade, utan skrek, eller var det vindarna som skrek kanske? Njae. Nå, jag måste nog medge att jag nog aldrig hört talas om en sådan brutal fest så grannens krukor ramlar i golvet. My gush! Ses sedan!