tisdag 9 mars 2010

Knaster och sprakelibrak

I förmiddags när jag satt och åt frukost framför tv:n så hörde jag ett konstigt ljud. Det krafsade, knastrade och liksom sprakade. Jag lyckades lokalisera ljudet till att komma ifrån hörnet där tv:n står. Framme vid tv.n så inser jag att ljudet kommer från min grenkontakt, ni vet en sån där med strömbrytare på. Jag ser att under knappen så sprakar det hej vilt! Det liksom skjuter ut små blåa blixtar ur kontakten. Vilken j**la tur att jag hörde knastrandet! Tänk om jag gått till jobbet och det tagit eld? Huh... hemska tanke!
Den kontakten åker på tippen. Nu blir det en hederlig en där jag får dra ur kontakten ur väggen för att stänga av.
Förrädiska!

2 kommentarer:

Vera sa...

Men my gush - vad läskigt! Vilken tur du hörde det! Nu får det vara nog med rök och ryk och sprak där nere. <3

Carro sa...

Hua! Livsfarligt ju.. Ibland önskar jag att vi levde utan elektricitet.