fredag 5 mars 2010

SOL!


Det här vaknade jag upp till i morse. Tänk att kala träd och cementväggar kan bli så vackert med sol och blå himmel?



Tänk vad solen gör gott för både kroppen och själen! Mest för själen skulle jag tro... och iom att själen mår bättre så mår även kroppen bättre. De här sista dagarna då solen stått högt på himlen och det inte funnits ett moln då har jag.... varit kär. Är kär. I livet och dess guldstunder. Och idag ska jag dessutom åka hem till småland i några dagar. Där blir det umgänge med mamms, prata ikapp sig med Vivvi, busa med Viggo, pussa på Vide, döpa Vide (Jag stolt gudmor!) och en hel massa annat.

Igår såg jag på tv8 mitt nya favoritprogram när det gäller matlagning. Jag är inget stort fan av sådana program egentligen men det här var hur charmigt som helst! Mauro och Pluras kök
Det går på torsdagar kl 22.00 och igår var ju Håkan med! Håkan som absolut inte kan sjunga men han är en utav de sötaste och charmigaste jag vet. Ååååhh.... Håkan. haha.
Får många år sen då jag och Vera flyttade in i den här lägenheten så första natten när jag ska krypa ner på min madrass på golvet (sängen hade inte kommit än) så hittar jag en planch på min huvudkudde, en planch på Håkan. Vera hade lagt dit den så jag kunde få sova med honom, haha. Senare satte jag upp den på insidan av toalettdörren, eftersom han ändå sjunger SKITdåligt. Det var tider det.... *nostalgi*
Men nu blir det kaffe! Och ni andra.,... ut och insup den underbara luften och bli kära i livet ni också!
KRAM!

2 kommentarer:

Cissi sa...

Känner igen den där känslan... Brukar säga att jag har vårkänslor då.
Och den där solen är SÅ välbehövlig. Både för kropp och själ.
Du får ha det härligt nere i småland!
Kram

Vera sa...

Åh, ljuva nostalgi! En natt med Håkan går inte av för hackor! ~skrattar~ Men helt klart så är Mauro & Pluras kök i kombination med mycket sol helt kanon för själen. Och så söta vänner givetvis. Kram ♥♥♥♥♥♥