måndag 15 mars 2010

Tidiga mornar och beklagande katter

Oj vad det är synd om herr Ego här hemma nu! Yoga har ju åkt iväg till veterinären för operation nr 2 i munnen. Mammas stackars lilla tösabit..... Men ändå så anser Calle att det är mest synd om honom så måste vara här hemma. Hon får ju säkert vara med om en massa roliga saker som han missar! Hrmpf.... Detta kalaset kommer kosta mig ca. 4000:- Hepp!
Tur att man jobbar inom vården och tjänar så jävla bra med pengar.

Älskade Vera var så gullig och körde oss till Blå Stjärnan. Stackaren brottas med medicinbyten var och varannan månad vilket får henne att må dåligt hela tiden. Ska det verkligen behöva vara så? Ska man, så fort man blivit av med en medicins biverkningar, behöva byta till en annan när de båda är till för samma sak?
Appropå medicin... jag får inte glömma att gå och ta nya prover denna månaden. Misstänker att jag måste höja min dos av levaxin. Jag har åter igen hamnat i ett stadie där jag är korkad, blåst och dum. Där jag helt enkelt inte fattar ngt och mitt minne är inte av denna värld. Det är kortare än en guldfisks!

Men nu blir det tvättstugan och invigning utav nya hopprepet. Vi får se hur länge jag orkar ;-)

Ut och lapa sol med er!

1 kommentar:

Vera sa...

Guldfiskar har vetenskapligt bättre minne än vad man tror. Om det nu ska hjälpa? (har jag sagt det till dig innan - har liksom minne som en...öh.. guldfisk);D

Tydligen är det apoteket som krånglar ang. min medicin. Man ska kunna få den medicin man vill ha, men betala mellanskillnaden. De ska visst informera om det också, vilket de inte gjort. Jag får fnatt! Fast nu är det vår, så jag får väl vårfnatt istället. Det är mycket mer behagligt. PUSS