fredag 4 juni 2010

Då har jag äntligen kommit hem från vårdcentralen (som idag var öppen för mig för jag bokade tid direkt kl. 08.00 imorse). Läkaren konstaterade att det var inflammation i slemsäckarna bakom musklerna i höften. Något man visst lätt kan drabbas av när man gör mycket monotoma rörelser, som tex går mycket. Så jag fick en lång nål instucken och blev injicerad med kortison direkt i slemsäcken, naproxen mot smärtan och en hel bunt med olika stretchövningar som jag ska göra varje dag.
Han var dock lite oroad över att det kan vara förslitning på höften, men eftersom jag är såpass ung än så tyckte han inte vi behövde göra en röntgen nu. Men absolut om besvären håller i sig.
Ung än.... haha, gött att man i vissa sammanhang fortfarande är ung vid 33 års ålder.
Smärtan har börjat avta något så NU ska jag försöka njuta av min ledighet.

Ut och lapa sol mer er för det ska jag!!

Inga kommentarer: