söndag 6 juni 2010

Var på vår andra bokklubb igår. Jag var lite off kände jag då mitt ben fortfarande smärtar och jag inte kunde dricka någon Sangria, eller Angria som vissa valde attt kalla det ;-) Vi hade läst Konsten att leva innerligt och diskuterade en hel del runt meningen med livet och vad det var Kierkegaard menade. Det roliga i kråksvängen är just att alla uppfattar honom olika, precis som vi uppfattar saker i livet olika. Jag hade dock inte läst ut boken eftersom för mig är det en sådan där bok som det krävs att jag är på humör för att läsa. Och just nu vill jag bara plöja deckare. Det är ju sommar!
Diskussionerna flöt på och vi gled in på andra tankebanor under kvällen. Blandannat så pratade vi om sexualitet. Homo, bi och hetero. Om man är bi måste man då vara 50-50? Kan man inte vara 80-20? För det finns de som har sex med ett kön men blir kära och har förhållanden med det andra. Vad är det som gör att man väljer att kalla sig homo eller bi? Jag tror nog att vi alla är sexuella och att det handlar om människan vi möter. För nog kan jag erkänna att jag faktiskt mött kvinnor där jag känt att det funnits något, men jag har aldrig haft modet att leva ut det.
Det är intressant när man träffas och får diskutera på detta viset, speciellt när man har nya människor med sig. För människan ändras ju hela tiden med livets gång och så gör ju också ens åsikter och värderingar. I möten med andra människor så öppnas ens egna perspektiv.

Cissi och jag. Snyggast i universum.


Tommy, Vera och Cissi

Calle pussas som vanligt
Nu ska jag ut på promenad. Känner att det kliar i benen utav rastlöshet så jag måste. Det får bli en försiktig en....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror jag borde starta en egen ordbok. Veras vrängda vitsar.. eller något åt det hållet. Jag tror det skulle smälla som granit! Jajjemen. Tack för igår honi. <3

Pissiluring sa...

Cilla, du och jag, vi är "The Cecilias"!