torsdag 24 juni 2010

Jag brukar skämtsamt kalla mig själv för måndagsexemplar för jag har en hel del krämpor. Inte så att jag vill klaga men ibland blir det påfrestande, det är jobbigt att gå runt och ha ständigt ont någonstans. Men man får göra det som göras kan, som träning. Många år av övervikt gör ju såklart att kroppen slits ut i förtid och mina led och höftproblem blir säkert "hjälpta" av det. Men min viktkurva går så sakteliga neråt och så länge den går åt rätt håll så vet jag att jag är på rätt väg.

Något annat jag blivit välsignad med är känslig och torr hy. Speciellt vintertid så blir jag frasig i ansiktet och även på kroppen. Nu har jag hittat en rengöringsolja på ekomedveten som jag ser fram emot att få testa. På detta har jag sen den härliga ansiktsoljan som jag fick utav Vera. Än så länge så älskar jag den men en mer utförlig recension kommer, får se hur den klarar vintern ;-)

Mitt hår är också helt underbart. Eller inte... jag har torr och extremt känslig hårbotten men får däremot fett hår väldigt lätt. Förut har jag använt mig av dyra schampon och det enda som fungerat är ett med ingefära från Body Shop. Mycket bra schampo men det luktar gräsligt illa, kan iofs ha att göra med att jag inte gillar ingefära? Dyrt är det också. Så en dag så gick jag och Vera in på butiken Leva Sunt uppe vid Wieselgrensplatsen och där blev jag rekommenderad att testa ett schampo med brännässla och nu efter någon vecka måste jag säga att det är skitbra för mitt hår och min hårbotten! Och ekologiskt också! Till halva priset mot body shops ingefäraschampo. Dessutom luktar brännässla så mycket bättre ;-)

Nu ska jag krypa ner i soffan och se en film, det kliar i min näsa. På tvn just nu visas något program där folk ringer in och erkänner att de är sexmissbrukare. Oh, you poor bastard! Jag vet fan inte hur sex smakar längre.... bah.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, vad härligt att schampot fungerade! Och det är bara rena ämnen i, och inget skit som gör att hårbotten kliar. Det fungerade på mig när jag hade fruktansvärd kli för något år sedan. Billigt, eko och bäst. Ser fram emot recension av ansiktoljan sedan. Love you, sistra mi.

Ha en fin midsommar! Och krya på dig. P&K