måndag 21 juni 2010

Nu är lägenheten verkligen min, har nämligen varit och skrivit under kontraktet idag. Underbart! Så den 1 september så får jag nycklarna i min hand.

I helgen var jag ner till Varberg och deltog vid min brorsdotters konfirmation. Hon är väl som en typisk 15 åring som konfimeras egentligen.... helt plötsligt väldigt troende och man får absolut inte svära i hennes närhet. Minns mig själv vid den tiden, jag var troende då men jag svor för den guden jag trodde på brydde sig inte om sådana triviala saker. Min gud var ju god och inte fördömmande. Det intressanta här var att jag har inte varit i en kyrka efter att jag blev ateist och nu insåg jag att kyrkan har ändå den den lugnande effekten på mig. Atmosfären är på något vis... rofylld. Sen lyssnade jag på prästens ord med en helt annan nyfikenhet och ett annat perspektiv. Det var mest blaha. Men brorsdottern och hennes kamrater hade roligt under den här tiden och det är huvudsaken.
Efter det hela så åkte vi hem till min bror och hans fru. Där blev jag ihjälcharmad av lilla Alice, 8 månader och hennes storebror Svante, 3 år. Mitt redan längtande hjärta sprängdes av ömhet för det här lilla knyttet som desperat kämpade sig ur en famn för att få komma till min och gosa sig till rätta för sömn. Hon var något utav det mest bedårande jag sett och trots att hon knäckte mitt näsben och slemmade ner mitt kamerafodral så blev hon förlåten, lätt!
Hon väckte upp den där längtan i mig, igen.

2 kommentarer:

Lessfat sa...

Grattis till nya lägenheten!

Ja, barn är verkligen en fin gåva och jag förstår att du känner längtan.

Kram!

Anonym sa...

Ditt liv håller på att falla på plats älskade du. Det är bara att bereda sig. <3 Grattis till lägenheten, systra mi!