tisdag 22 juni 2010

Har nyss komit hem från gymmet och precis smällt i mig en tallrik med risgrynsgröt. Jag är galen i denna gröt! Skulle kunna leva på den dygnet runt med risk för att bli lätt uttråkad ;-) Kan ju alltid bryta av med lite popcorn från min nya Big Popper. Ett köp jag är mer än nöjd med, jag är ju som sagt galen i popcorn.
Fick en ansiktsolja som kommer från Plushälsa utav Vera. Ska bli spännande att testa denna och ge en recension sedan. Hon säger att jag inspirerar henne till att träna och jag kan lugnt säga att hon inspirerar mig till att tänka mer ekomedvetet. Om vi alla gör små skillnader så blir förändringen stor. Numera köper jag alltid ekologisk mjölk, häromdagen skulle jag köpa kanel och då blev även den ekologisk. Likaså sockret... osv... Och med tanke på hur låg elräkning jag fick denna månaden, 46 kr för två månader, så har jag drastiskt dragit ner på min energiförbrukning också. Numera har jag ju aldrig något på standby, jag drar ur alla kontakter till allt så att inget står och tjuvdrar ström.
Så... tänk smått så blir det stort!

Kallpressad ekologisk Arganolja, 50 ml
Arganolja utvinns från det sällsynta arganträdet som främst växer på torra kullar i Marocko. Arganolja kallas även för "Marockos guld" och är klassad som en mycket exklusiv olja. Frukten plockas för hand och kärnorna pressas av kvinnorna i byn enligt mekanisk tradition mellan två stenar.
Skönhetsvård: Arganoljan innehåller rikligt med naturlig E-vitamin som ger fukt, bekämpar hudåkommor och gör huden smidig. Används direkt på huden i ansikte eller på kroppen. Arganolja förebygger hudproblem och hudens åldrande. Ger effektiv lindring för torr och känslig hy.Kan även användas i torrt och glanslöst hår som en hårinpackning.
Innehåller endast arganolja från första pressningen, kallpressad, utan någon inblandning av lösningsmedel eller kemikalier.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är så bäst, raring! Det är så härligt när man inspireras! ska bli spännande att se vad du tycker om ansiktsoljan! LOVE <3