tisdag 2 november 2010

Hittade ett recept hos Anna J.D Jacobsson som jag var tvungen att testa. Nu såhär i efterhand så kan jag lätt säga att det var något utav det godaste jag ätit på länge!!
Jag ändrade lite i hennes recept, gjorde en större omgång så jag kan frysa in matalådor.
Håll till godo! Kryddig Kycklinggratäng med vitkål


4 kycklingfiléer
Curry
Salt
½ vitkålshuvud
2 morötter
4 dl creme fraiche
½ msk soja
1 dl sweetchilisås
2 rejäl vitlöksklyfta
2 msk kycklingfond
Sambal oelek efter smak, jag använde 1 tsk.

Gör så här:

Skiva upp kycklingen i portionsbitar och stek upp dem snabbt i smör. Krydda med salt och curry.
Strimla vitkålen och skär tunna skivor av morötterna. Blanda detta i botten av en ugnsform. Lägg på kycklingbitarna.
Rör ihop cremefraichen, sweet chili, sambal oelek med resterande kryddor och bred över kycklingen. Riven ost över och sen in i ugnen. Lätt som en plätt!
Grädda ca 20 minuter 200 grader, tills det fått färg.

Ät och njut!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Lät himla gott faktiskt... =)

Vera sa...

Det ser himla gott ut! My gush!