torsdag 15 september 2011

Jag har ju börjat skolan nu. Varje fredag sitter jag där i åtta timmar och utöver det så är det, denna terminen, minst 10 timmars hemmastudier i veckan. Nästa termin blir det ännu mer.
Jag jobbar heltid på en arbetsplats som många dagar är helt psykiskt utmattande och jag är tom i skallen när jag kommer hem efter ett 12 timmars pass.
Hittar inte tiden att få drömma mig bort i mina älskade böcker, jag tvingas välja mellan träning och plugg. Går omkring med en ständig panik i kroppen eftersom jag aldrig hinner. Tiden fattas mig!
Min lägenhet ser ut som ett kaos, jag orkar inte städa. Jag har ingen ork kvar längre, bara panik.
Så här vill jag inte ha det.
Känslan är att jag egentligen inte vill plugga utan jag gör det för att chefen vill. Jag vill ha mitt liv tillbaka, min fritid tillbaka. Om inte så kommer jag bränna ut mig.
Så jag har väl bestämt mig.
Jag hoppar av utbildningen.

För mig räcker det nu med att göra ett fullgott arbete, kunna lägga ner min energi där och sen på ledig tid... då gör jag det som jag vill. Tror att jag måste ha det så för att kunna överleva. Inte sätta mig och ha panik över ofullständiga projekt, kompendier som ska läsas, uppgifter som ska lämnas in osv.
Nej, jag behöver Cillatid.

1 kommentar:

Unknown sa...

Bra att du sätter ner foten i tid och är rädd om dig. <3