måndag 26 juli 2010

När vi tog studenten så åkte min bästa vän ner till Schweiz för att jobba som au-pair. Där blev hon introducerad för en grupp som heter The Kelly Family. Hon köpte en skiva och skickade hem den till mig och jag blev såld.
Som många utav er vet så är jag fascinerad utav sångröster. Och i den här gruppen finns det en röst som får mitt hjärta att smälta. Den borrar sig in på något vis och jag blir förälskad i den, eller kanske förhäxad är rätt ord, jag vet inte. Paddy är han som sjunger andra stämman på den här låten. (Fin är han att se på också, haha) En låt jag och Sofie lyssnade sönder tror jag, och idag när jag hör den så kommer alla orden till mig på direkten. Jo den var verkligen favoriten på den tiden.

Paddy valde att hoppa av gruppen 2004 och började studera teologi i Frankrike. Där tog han sedan sitt beslut och valde att viga sitt liv till katolicismen. Så nu bor han på ett kloster i Lyon, Frankrike och heter Br John Mary. Han sjunger fortfarande men bara under mässor och dylikt. Enormt tråkigt för resten utav oss som älskar att höra hans röst men han är lycklig och det är huvudsaken. Och här kommer råateisten Cilla in och säger; Synd och skam på en sådan vacker karl!



Håll med om att det är vackert?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kanonfint, Cilla. Och jag tror fortfarande att du tror på något. Även om det inte är Gud. Love.

Cilla sa...

Ja, jag tror på människan :)

Anonym sa...

Holysali dök upp som ord när jag skulle skriva i ordkoden. Det måste vara ett tecken? Holy Sali! ;)

Luring igen... sa...

Förstår vad du menar med rösten... *smälta*