lördag 25 juni 2011

I höstas började jag min resa mot ett mer naturligt och ekologiskt leverne. Vad jag satte upp som första mål var att byta ut alla mina produkter i badrummet till rena ekologiska produkter. Idag insåg jag att jag faktiskt uppnått det målet!
Jag använder inte längre något som inte är ekologiskt vad gällande kropp- hårvård eller make up. Allt är utbytt! Bomull använder jag väldigt sällan då jag numera tar bort make up med microfiberduk,men när bomull används så är det såklart ekologisk. Behöver lite ögonskuggor och foundation också men det får vänta till hösten, sommartid använder jag alltid bara mascara.
Köpte det sista som fattades nu i veckan från maryfly. En mascara och en kajal från Terre d'oc. Parfymerna har jag dock inte slängt bort än och de är ju inte naturliga. Men parfym använder jag ytterst sällan så det får väl vara okej ett tag till.

Känslan jag fick av att ge igenom alla mina produkter var underbar för jag inser att jag har faktiskt inte saker i överflöd! Jag har bara det jag behöver och sen är det bra. Jag är gruvligt nöjd!

Mitt nya mål att sträva efter blir att byta ut alla rengöringsmedel, diskmedel och annat till ekologiska produkter. Även att slänga sopor i nedbrytbara påsar, använda mer tygkassar och skala ner användningen av vanliga plastpåsar till minimum.
Hänger ni på?

1 kommentar:

Vera sa...

Du är så duktig systra mi! Hejja!