onsdag 1 december 2010

Dag 01 - Om mig

Jag är Cilla och vart jag kommer ifrån har jag alltid lika svårt att svara på. Jag är född i Lysekil men flyttade ner till Varberg bara några månader gammal. Bodde i Varberg tills jag var 13 och flyttade då till småland, strax utanför Värnamo. Bodde där i 14 år och flyttade sen hit till Göteborg där jag bott sen dess. Så Varberg eller Värnamo? Både.
Att jag bott 14 år i småland hörs numera inte på min dialekt, folk tror att jag är uppvuxen i Göteborg. Men jag tar till mig dialekter väldigt lätt och efter några dagar hemma i småland så smyger sig småländskan in. Tror dock aldrig jag kommer få tillbaka de halländska o:na.

Trodde nog aldrig att jag skulle jobba med människor på detta viset som jag gör. Är utbildad inom plast och gummiteknik och jobbade i den branchen i 6 år. Men brände ut mig och det var svårt att återgå till jobbet så jag tog mitt pick och pack och flyttade till Göteborg. Började läsa teckenspråk och på den vägen är det. Dövblinda är mitt kall, det kände jag redan på tolkutbildningen.

Jag älskar katter och är väl lite av the crazy cat lady ;-) Skulle lätt kunna skaffa en hel drös, men dock inte siameser för intensivare katt har jag aldrig stött på, haha. Har två nu, Calle och Yoga.
Jag, katterna och mina böcker. För böcker är jag också galen i. Jag har en konstig grej och det är att jag vill äga alla böckerna, det där med att låna på bibliotek har aldrig varit min grej. Välfyllda bokhyllor är något utav det vackraste jag vet.

Kan ibland längta efter min ungdom, haha. Jag vill göra fler saker som jag inte gjorde då. Jag blev för ordentlig för fort. Fast jobb innebar att jag var vuxen och jag blev vuxen. Idag kan jag tycka att det var för tidigt, borde levt mer.

Jag är en serienörd och följer vissa serier slaviskt. Som Criminal Minds och Supernatural. Dr. Reid är mina drömmars man. Är lite svag för nörden i gänget.

Vill tro att jag är hyftsat ekomedveten men man kan aldrig bli det för mycket. Anser att många bäckar små... så jag försöker i den mån jag kan tänka på hur jag lever och kan bli lite irriterad över hur lätt folk tex tar bilen överallt. Fast jag säkert hade gjort det själv om jag haft bil. Strävar efter att leva mer easy living som pernilla skriver om och absolut mer ekoinriktat som Vera gör.

Älskar alla slags musik (nästan) men mitt hjärta brinner lite extra för simpel hårdrock. Klarar dock inte av gnällpop i stil med Kent, Winnerbäck, Demian osv. Håkan är också en gnällspik men musiken är ju iaf bra, det är bara att han själv inte kan sjunga. Men fin att se på är han!
Tacka vet jag Foo Fighters, Chris Cornell, Metallica, Creed, System of a down... men också Kristofer Åström, John Mayer, Oskar Linnros (!?) Musiksmak = BRED.

ÄR kär i min nya lägenhet och mitt vackra torg. Hisingens äldsta.

2 kommentarer:

Gabriella sa...

Åh vad roligt att du haka på=) Får man lära känna dig även lite mer =)

Vera sa...

Du lever ju ganska ekomedvetet och jag märker ju hur du blir mer och mer intresserad. Det tycker jag är kul! Sedan är du ju världens bästa Cilla!