söndag 26 december 2010

Dag 25 - En första

Det här får mig osökt att tänka på min första bil. Haha vilket måndagsexemplar!
Jag fick en VW Polo årgång -77 när jag tog studenten. Min bror och hans kompis hade fixat iordning den åt mig. Slipat, svetsat, mekat, slipat lite till och tillsist målat den traktoröd. Jag var mycket stolt över denna bil. Ända tills jag fick den, haha.
Första dagen i min ägo så gick inte dörren till förarsidan att stänga. Jag jobbade på kyrkogård på denna tiden och vi fick ta ett utav banden som man firar ner kistorna i graven med, att binda fast dörren så fick jag klättra in från passagerarsidan. Sen dog bilen när jag var inne i stan, lyckades dock hitta en dansk man som hjälpte mig att starta med startkablar och tillsist så kunde jag åka hemåt. Under färden hem så flög motorhuven upp och jag höll på att köra av vägen. Väl hemma så glömde jag stänga av lyset på bilen och när den skulle användas på kvällen så var den återigen död. Den här dagen satte ribban för hur den bilen betedde sig framöver kan man lugnt säga....
Den var mer sönder än hel. Den var oftast död. Jag fick bogsera den minst 1 - 2 ggr i veckan... osv...osv...
Men! Jag lärde mig en hel del om bilar under den tiden. Så något gott kom det ur den bilen också ;-)

Inga kommentarer: