tisdag 14 december 2010

Dag 14 - Det här får mig att gråta

Jag är en riktig känslomänniska även om det kanske inte alltid märks. Jag tar åt mig och tar illa vid mig lätt, är inte riktigt den där hårdhudade som jag kanske framställer mig att vara....
Jag gråter lätt. Åt mycket.
När jag är ledsen gråter jag, när jag blir riktigt arg gråter jag och när jag blir glad så gråter jag. Ibland går det liksom inte att hejda, haha.
Jag gråter när jag tittar på tv program i stil med Extreme Homemakeover. När jag tänker på allt jag och min syster inte hann med gråter jag. När jag tänker på hur min relation med pappa är gråter jag. När jag hör att Viggo vill att jag ska stanna hos dem gråter jag. När jag ser film med lyckliga slut gråter jag, likväl som jag gråter när det inte är så lyckliga slut. Jag gråter av orättvisor. Jag gråter när jag är trött....

...och som grädde på moset så skrattar jag ofta så att jag gråter!

Inga kommentarer: