söndag 5 december 2010

Dag 05 - Vad är kärlek?

Oj... jäklarns vilken svår fråga egentligen. Rent krasst sett så är det väl bara en kemisk reaktion i hjärnan ;-)
Men det beror väl på vad det är för kärlek man pratar om. Kärlek till din familj, till dina husdjur, till dina vänner, till din partner, till livet osv...
Men för mig så är känslan jag får i kroppen, paniken jag upplever, då jag tänker på någon nära mig och om något skulle hända denne. Den känslan tycker jag är ett tecken på kärlek.
När det kommer till kärlek till en partner så kan jag inte direkt uttala mig. Tillhör den skaran som nästan enbart träffat fel män och vet egentligen inte om jag någonsin upplevt riktig kärlek. Men som den hopplösa romantiker jag är så tror jag att när det väl smäller... då jefler smäller det ;-)
Jag kan känna en enorm kärlek till livet ibland och det är svårt att förklara den känslan. Jag blir så varm inombords, så tillfreds, så lycklig. Så kärlek är lycka skulle jag nog vilja säga.

Jag känner enorm kärlek för mycket. För mina vänner, min familj, mina katter, mitt jobb och mitt liv.

1 kommentar:

Vera sa...

Du är kärlek Cilla! Kram