onsdag 22 december 2010

Dag 22 - Det här upprör mig

Egoism upprör mig. Det kan jag säga såhär rakt av. Annars kan det bero på tillfället vad som upprör mig.
Men när folk hela tiden måste tänka på sig själva blir jag upprörd. När man aldrig kan se till den stora skaran, eller till den lilla beroende på, så blir jag upprörd. När allt man gör hela tiden måste gynna en själv.
Att köpa löjliga pastaslevar till alla som jobbar i staden för en fjuttig femtiolapp när man istället kunde satt in de pengarna till cancerfonden för då är det inte längre en fjuttig summa.
Att äga en massa saker för ägandets skull. Att bo gigantiskt stort bara för att pengar finns. Att tro att man är förmer än andra...
Då blir jag upprörd.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, jag förstår dig! Hur tänker man egentligen? Det hade ju varit en finare gest att ge dessa pengar till välgörenhet. Hoppas du har en fin jul trots allt, finaste vän. Kram, karma och kärlek