lördag 11 december 2010

Dag 11 - Mina syskon

Oj... förbered er nu ;-) Jag har en ganska så rörig familj. För mig och mina syskon är det helt glasklart men för utomstående så kan det bli lite svårt att hänga med.
Jag har fem äldre bröder och hade en äldre syster som tyvärr dog för snart sex år sen (R.I.P Ia). Ingen av dem är helsyskon utan alla är så kallade halvsyskon men för mig är vi syskon. Punkt slut.

Per, även kallad Gabba, är 45 år och vi har samma mamma.
Anders är 43 år och vi har också samma mamma
Ingalill, också kallad ia, skulle varit 47 år och vi har också samma mamma.

Dessa tre är väl de som jag mest vuxit upp med. Mina föräldrar delade på sig när jag var sex år och efter det så träffade jag inte mina andra bröder lika mycket.

Mikael är 46 år gammal och vi har samma pappa.
Jörgen är 43 år (nybliven pappa) och vi har samma pappa.
Jonas är 40 år och vi har också samma pappa.

So far so good? Haha vänta bara. För att göra det hela lite mer obegripligt så finns det ytterligare syskon inblandat. En syster som inte är min syster men som är mina syskons syster....
Marina, har samma mamma som Mikael, Jörgen och Jonas och samma pappa som Anders och Ingalill.
Vi träffas allihopa och nu i september så drog vi till med en syskonträff. Så vi syskon med respektive och några barn träffades nere på Solviken i Varberg och hade en mycket trevlig kväll ihop. Dock fattades Jörgen då han självklart lyckats boka upp sig på jobb just den kvällen...

Anders står 2:e från vänster, Gabba 4:e från vänster sen är det Mikael och Jonas. Jag sitter ner 3:e från vänster och Marina sitter som 5:e.
Jag minns när jag var liten och alla mina syskon var hemma hos oss på helgerna. Då var det full rulle och jag älskade det. Jag var alltid uppe först och skulle väcka alla och Mikael brukade sova räv för att sen kasta sig över mig och kittla mig tills jag grät. Minns hur sur jag sen var på kvällen när jag var tvungen att gå och lägga mig och alla andra fick vara vakna.
Men jag har verkligen alltid varit lillan i min familj. Med många överbeskyddande bröder. Det är kärlek det!

Inga kommentarer: