lördag 18 december 2010

Dag 17 - Mitt favoritminne

Svårt det där. Jag har många fina minnen men ett som poppar upp i skallen är:
Jag är nog 15 år gammal. Vi har varit på fest i Bor som vanligt och går hem till Malin. Mitt i skogen och beckmörker, men det bekommer oss inte. Vi försöker lysa väg någorlunda med hjälp av våra tändare... haha.
När vi kommer fram där Malin bor så har hon ingen nyckel med sig. Det ligger inte heller någon där det brukar ligga en extranyckel. Detta resulterar i att vi försöker väcka hennes föräldrar, ståendes under deras sovrumsfönster citerande Svullo.
"Min mor är så stor, min mor har så stora skor" och "Här går jag i parken med min stora mage".
Båda Malins föräldrar vaknade då vi inte var speciellt tysta men finner situationen ganska roande och gillar att höra på våra tappra försök till dikt. Tror vi drog igång dikterna från Malmö poesiklubb också... haha. Ytterligare ett minne som kan berättas en annan gång ;-)
Vi blev insläppta tillslut....

Inga kommentarer: