tisdag 7 september 2010

Idag blev det verkligen rekordrekord för mig på gymmet. Jag pressar mig själv hela tiden och blir förvånad varenda gång över hur mycket jag faktiskt klarar av! Idag blev det bara konditionsträning.

Crosstrainer: 41,15 min = 7 km

Alltså.... 7 jävla kilometrar klarade jag av. Och i ett, för mig, högt tempo. Sist jag gjorde 40 minuter så hamnade jag på 6,33 km. Så det gick snabbare denna gången. Jag minns när jag slog rekord för längesedan, då gjorde jag 2,5 km på 20 eller om det var 25 minuter... I vilket fall så är det stor skillnad nu och det känns grymt! Jag bevisar ju för mig själv hela tiden att jag faktiskt klarar av det.

Sen fick jag åka iväg till Blå Stjärnan med Yoga för... sjuhundrafemtioelvte gången. Hon är så oursföljd den stackaren. Nu hade hon lyckats bryta av en klo väldigt långt in och det kan då bli infekterat och ibland behövs resterande av klon dras ut så att en ny kan växa ut. Så för att vara på den säkra sidan åkte jag in. Och vi hade tur denna gången! Klon får sitta kvar, det blir daglig sårtvätt och en antibiotika kur på 10 dagar. Så får vi hoppas på att det inte blir några följder utav det....

Nu ska jag bege mig ut på promenad. Måste upp till apoteket för att hämta ut medicinen till fröken.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, vad skönt att du/ni hade lite tur och slapp operation! Hoppas hon mår gott snart igen. Och vi är så bäst!!!!