lördag 18 september 2010

Jag blir inspirerad av alla bloggar jag läser så nu ska även jag införa en utmaning till mig själv.
Jag är ett sockermonster och detta är verkligen något jag måste få bort. Så min utmaning, för resten av månaden, blir att inte äta något godis. What so ever.
Har det gått bra då september är slut så förlänger jag den till hela oktober också.
Alltså, inget mer smågodis, inga chips, ingen glass (detta blir tuffast, jag är en glassoman) ingen choklad.
Popcorn får jag lov att äta och sen blir det upp till mig själv att hitta andra alternativa vägar att dämpa suget på. Som frysta bär och kesella.

Hänger någon på?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hänger på! Även om jag inte äter speciellt mycket sött, så slinker en mörk chokladbit ned ibland. Visste du förresten att socker påverkar ens hy? Det är tydligen boven till acne och annat skit. så du kommer inte bara må bättre - din hy kommer må finemang!

Bra alternativ till glass:
1. Yoghurt bär och blanda med Turkisk yoghurt. Krämig yoghurt som jag älskar.
2. Lägg en skalad banan i frys och mixa den sedan med cacao. Strö valnötter över.

Du är så duktig SIS! KRAM