måndag 13 september 2010

MORGONEFFEKTIV!
Ett ord som stämmer bra in på mig. Har fått ringt massa samtal, packat upp alla mina kläder och sorterat tvätt på lite mer än en timme. Det är jobbigt att flytta, man inser att trots att man rensat och slängt massvis så har man ändå massvis med skit kvar, jag begriper det inte....
Men nu börjar det bli lite ordning i nya lyan iaf. Katterna har funnit sig till ro och jag älskar den. Jag trivs, jag myser och jag njuter.
Samtidigt känner jag en inre stress över att bli klar med den gamla lägenheten. Jag jobbar hela tiden numera och mitt i allt blir det begravning. Älskade, älskade mormor. Vet inte när jag ska hitta tiden att städa. Är ledig idag och har tvättid nu på förmiddagen, sen får jag ta mig bort till andra lägenheten och städa nått rum iaf. Har ju fortfarande massa saker kvar som Stadsmissionen ska hämta på onsdag. Efter det så blir det lättare att städa, jag hoppas det kommer gå undan.

Flytten gick väldigt smidigt. Jag har ju fan världens bästa vänner! Så otroligt gulliga och rara och jag fick absolut inte bära med min onda rygg så de gjorde allt åt mig.
Träning kommer det väl bli lite si och så med nu ett tag. Får se till att jag får ordentligt med vardagsmotion iaf.
Var ju hos ssk och vägde mig i torsdags. Precis som jag trodde.... jag hade gått upp 1,5 kg sen jag var där sist innan sommaren. SKIT! Men samtidigt var det väl väntat. Dels har jag inte fokuserat alls på min mat och ätande och dessutom börjat träna mer intensivt än förut så... jag kanske har fått en muskel eller två?
Nu har jag köpt mig en egen våg för att kunna följa mina framgångar tätare. (Ni ser hur jag skrev framgångar? Det kallas affirmation) Gäller bara att inte ställa sig på den varje dag....

Dags för mig att inviga nya tvättstugan. Ha en underbar dag!

Inga kommentarer: