tisdag 14 september 2010

Vid den här tiden i månaden så börjar en period som inte är rolig. PMS monstret släpar sig in i mig och med sig har det godismonstret. Begäret av att stoppa något i munnen hela tiden överrumplar mig varje gång.
Jag är svullen och uppblåst, missnöjd och rastlös. Blir irriterad för ingenting och lipar åt allt.

Är det någon som har ett bra tips eller råd mot PMS besvär? De negativa tankarna tar över i min hjärna under den här månaden och det är skrämmande....

Hittade dock något gott igår ( i min jakt efter ngt att stoppa i munnen).
Lite frysta bär som får tina lite, blanda med ett par skedar kesella vanilj och njut.
Riktigt gott! Och det dämpade mitt sockersug ordentligt, just då iaf.....

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi får börja knappra Efamol eller den där oljedrycken med jättenattljusolja i. För jag är ju int och lek med under denna tid heller. Det som är så jobbigt är att hormonerna lägger sig i, och förstör så mycket. Så jag tänker faktiskt börja och testa. Ska ru hänga på, honi?