tisdag 28 september 2010

Jag fick en utmaning av älskade Vera för ett tag sen. Då mitt liv varit helt upp och ner så har jag totalt glömt bort den. Oouups.
Jag ska avslöja tio sanningar om mig själv. Hmmm.....

1. Jag är utbildad teckenspråk- och dövblindtolk. Utbildningen var dock något utav det mest rörigaste jag någonsin gjort och tolkning idag är för mig enbart förknippat med ångest. Det tog många år för mig att smälta irritationen över att utbilda mig till något och sen inte jobba som det. Även om jag har stor nytta av min kunskap i mitt älskade arbete med tidigt dövblinda. Här kan tilläggas att jag faktiskt älskar mitt arbete.

2. Jag är urkass på att komma ihåg födelsedagar. Men älskar er inte mindre för det.

3. Tyckte siameser var otroligt fula förr i tiden. Nu har jag två... och de är de absolut finaste katterna i hela världen.

4. Om jag fick välja mellan pest eller kolera... bli av med syn eller hörsel, då skulle jag lätt välja bort min hörsel. Att aldrig mer få sjunka ner i en bok, försvinna bort i dess ord skulle göra mig bitter. Jag är och kommer alltid vara en boknerd. Böcker är min eskapism.

5. Jag har bott på landet i många år och det är något jag aldrig kommer göra igen. Landet, skogen, tystnaden och ensamheten är inget för mig. Är inte ens säker på att hus är något för mig. Är nog en rotad lägenhetsmänniska.

6. Barn är det absolut bästa jag vet. Men jag vet inte om det är menat att jag ska ha några. Jag vill men är inte så säker på att det faktiskt blir så.

7. Jag har i hela mitt liv varit troende. På gud, andlighet, kärlekens makter osv... Men idag är jag ateist. Om det är som så att man måste tro, ja då tror jag på människan.

8. Har en inre längtan efter att få åka till USA (haha, jag vet!) och bila runt. En längtan jag hoppas blir verklighet.

9. Människor fascinerar mig. Att betrakta, läsa, känna på, lyssna på.... utvecklas med.

10. Ser alldeles för många fel hos mig själv och alldeles för få rätt.....


Ni som vill kan känna er utmanade. ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill bara påminna att jag fyller år snart - den 10 oktober. ;)

Kenny sa...

ahh du är så jäkla fin, diggar dig stenhårt!