tisdag 21 september 2010

Överallt ser jag uppmaningar om att gilla läget. Att nu är SD inne i riksdagen och det är bara att gilla läget. Att vi ska gilla läget och hitta en väg att samarbeta med SD. Att vår statsminister ska samtala med Jimmie Åkesson för han verkar inte helt oresonlig. Att folk anser att våra partiledare är barnsliga för att de visar att de absolut inte vill ha något med SD att göra. Att vi ska gilla läget.

Gilla läget!?
Jag blir så förbannad! Jag kommer ALDRIG gilla läget! Och jag tycker det är stark av våra partiledare att visa tydligt att de inte vill samarbeta med SD, jag tycker att de då verkligen tar sitt ansvar och visar sin ståndpunkt. För skulle de göra det så är de inte annat än opportunister som sviker de 94,3 % i detta land som inte gillar läget, som inte vill ha ett främlingsfientligt parti i riksdagen.
Sverigedemokraterna går emot allt som jag värderar och tror på. Allt som som handlar om mänskliga rättigheter, jämställdhet, lika värde och välfärd.
Folk säger att det inte är ett nazistiskt parti. Tss.... Jimmie Åkesson var engagerad nazist på 90-talet och jag tror knappast han ändrat sina åsikter så drastiskt. Däremot har han förstått att nazister aldrig skulle komma med i riksdagen utan insett att han måste byta taktik. Precis som SDs talesman i Filipstad insett. Han visar hur smarta de är.



Jag har lagt det på hyllan!? Med andra ord så tar han inte avstånd från det, att lägga något på hyllan är ju att bara lägga det åt sidan ett tag.

Nej, jag kommer aldrig förstå detta och jag hoppas verkligen att våra politiker står enade i frågan om att inte samarbeta med SD och hittar en lösning som gör att jag och 94,3% av sveriges beolkning kan andas ut.
För här kan jag inte gilla läget, det handlar inte om att vi blivit tvingade att alla använda blåa gardiner eller att vi råkat köpa fel mjölk. Det handlar om vår framtid. Det handlar om främlingsfientlighet. Något jag aldrig kan gilla.
Aldrig.

Inga kommentarer: