torsdag 30 september 2010

Jag är en sådan där flicka som svettas mycket. Vilket kan vara väldigt besvärande ibland. På gymmet bryr jag mig verkligen inte för där SKA man svettas, men till vardags kan det vara jobbigt.
För det mesta så svettas jag bara i hårbotten men det är nog så jobbigt. Och till det är det ju inte så mycket som hjälper. Men när det gäller vanliga deodoranter så tycker jag nog att de flesta fungerat hyfsat bra på mig. Märker dock att effekten avtar, jag blir som "immun" tillslut.
Efter att jag blivit mer och mer medveten om vad jag använder för produkter, börjat tänka mer och mer ekologiskt, så ville jag inte längre använda dessa vanliga rexona, nivea osv. En vän till mig använder deodoranten från Rosenserien och tycker den är jättebra. Jag tycker dock att priset för den är lite väl i överkant....
Så jag letade runt på nätet och hittade den här. Rose Deo Crystal från Urtekram. Den har fått jättefina lovord och priset är riktigt överkomligt. Så det blir att prova den, jag återkommer med recension senare.
Hittade även en deodorantsten, någon som provat detta? Det kan bli nästa projekt...

Rose Deo från Urtekram innehåller naturligt mineralsalt som på naturligt vis hämmar utvecklingen av de bakterier som förorsakar lukt..Hudens svettprocesser kan därför fungera obehindrat så att kroppen kan föra ut avfallsämnena.


Har tvättat idag. Fick för mig att jag skulle mangla mina lakan. Pucko mig. Lakan till dubbelsäng är svårt att mangla.... och detta resulterade i att lakanet kärvade fast sig och att jag efter 20 minuters intensivt och svettigt slitandes fick inse att jag inte får loss lakanet själv. Det var bara att ringa fastighetsskötaren så de får komma hit imorgon och skruva ner skiten. Allt bara för att få loss mitt lakan.... Galet pinsamt!
Men det bjuder jag på ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har också hört jättebra om den deodoranten - jag hoppas den rockar! Då tänker jag köpa den med - det går i alla fall ha den mer till vardags om inte annat. Svett är ju bra - det ska ju komma ut även om det är i hårbotten. Love.